Thursday, November 12, 2015

Ya Allah, kurniakanlah kepada kami kebebasan dari azab neraka.




Perkataan Arab untuk neraka, Bengal dipanggil 'neraka' dan Parsi dipanggil 'neraka'. Makna literal hukuman itu ialah: ruang, ruang penuh dengan kesedihan, kedudukan yang paling teruk, tempat kotor, dan lain-lain Itu adalah salah satu dari jenis yang pelik daripada tertanggung penjara penderitaan agnidipta. Badan ini terletak di tengah-tengah Hell, penghakiman, dan lain-lain asthimajba urat urat merendah diri diputarbelitkan berlaku. Hari penghakiman untuk menghukum mereka yang bersalah, Allah menciptakan neraka.
Allah berfirman di dalam Al-Quran; Sesungguhnya pangkalan neraka. Tempat perlindungan Allahadrohidera. Di mana mereka akan kekal untuk peringkat umur. (Al-Naba ': 2123)
Klasifikasi api:
Dia memberitahu saya ini; Terdapat tujuh pintu neraka. Setiap pintu gerbang yang diberikan kepada kumpulan yang berbeza. (Al-Hijr: 44)
Salah satu daripada tujuh pintu neraka; 1. , Donna. Jahima 3. 4. bertubuh. Lazar 5. Saira 6. Hutamaha dan 7. Neraka.
Tahap yang berbeza yang ditunjukkan oleh jenis jenayah, penjenayah akan dihukum. Orang-orang munafik itu, orang-orang kafir, penyembah berhala, orang berzinah, luar biasa tinggi, rasuah, tidak adil, mewujudkan agama Allah untuk semua peringkat rintangan, dan lain-lain yang dinyatakan penalti.
Rasulullah (s.), Yang hari kiamat akan keluar dari ia kepala, dengan dua mata, yang mana dia melihat, dia akan mempunyai dua telinga dan lidah yang dengannya dia akan dapat mendengar kata-kata yang dia bercakap. Yang melalui keutamaan yang telah diberikan kepada saya pada tiga orang, 1. Orang yang sombong dan derhaka. Allah telah dipilih untuk menjadi orang lain selain daripada Allah, dan 3. Pelukis. (Tirmidzi)
Pakaian Jahannamidare:
Beliau berkata kedua-dua pihak bertelagah. Mereka berbantah-bantahan tentang Tuhan mereka; Orang-orang kafir, pakaian api telah disediakan untuk mereka; Air panas akan tuangkan atas kepala mereka. Yang, dalam perut mereka, dan kulit mereka yang ia akan cair. Mereka haturisamuha besi akan. Setiap kali mereka hendak keluar dari sakit menjadi neraka yang tidak tertanggung, maka ia akan dikembalikan kepada mereka. (Lalu dikatakan kepada mereka): Rasalah azab neraka yang membakar. (Al-Hajj: 1922)
Beliau berkata kira-kira pakaian, pakaian yang akan diperbuat daripada tar, gegala, dan api itu akan terus marah. Ada yang mengatakan, ". Pakaian mereka dari padang dan api akan menutup muka mereka" (Surah Ibrahim: 50)
Cuaca api:
Takabage air panas; Asap bayang-bayang; Api, asap-sejuk, tidak-hormat. Jahannamidera kekalahan memalukan, menghina akhir. Lebih-lebih lagi, mereka akan menjadi kaki berdiri lima puluh ribu tahun. Mereka dahagakan minuman, sedikit makanan, minuman kecil tidak akan dapat. Keruntuhan kepala mereka akan berusaha dahaga, kelaparan, intensiti kalijaya dahakriya akan melancarkan, tetapi akan dilemparkan kepada mereka halatei. Ada yang mengatakan, ". Api akan membakar muka mereka, dan mereka akan berada di sana untuk melihat dahsyat" (Surah The Pilgrimage: 104)
Neraka, saya terlalu sempit, kebanggaan, kemusnahan tempat itu, penuh dengan kegelapan, sepanjang masa api akan menyalakan, jahannamira sentiasa yakin di sini. Keras, sifat keras, hitam dan gelap dalam penampilan dengan para malaikat, melalui pintu-pintu neraka akan menjadi cara yang dahsyat. Penampilan yang pada falsafah hukuman akan dianggap sebagai hukuman tambahan. Mereka adalah keras, yg tak tahu malu, lebih ramai akan menggunakan linggis itu. Mereka didorong dari belakang, mesej-mesej daripada orang-orang yang boleh ke neraka, tetapi dia akan dicampakkan ke dalam. Ular menggigit mereka, membakar pakaian akan, tidak akan melakukan apa-apa daripada mereka, tiada seorang pun daripada mereka akan menjadi penyelamat. Kepala dan kaki diikat bersama, dosa-dosa akan menjadi penampilan hitam, mereka akan menangis kekalahan dan kematian akan dipanggil. Kemudian mereka akan berkata, "Kamu bukan dek kematian, untuk banyak kemusnahan." (Al-Furqan: 14)
Mereka beriman kepada otak songsang mereka sendiri, itulah sebabnya mereka menghadapi keadaan hari ini. Ada yang mengatakan, "mereka berkata, jika kami mendengarkan atau memikirkan kita, kita tidak akan menjadi neraka." (Surah Al-Mulk: 10), semua neraka akan mengepung mereka. Ada yang mengatakan, "mereka akan berada di bawah katil api tersebut dan kunci di atas api. Demikianlah Kami memberi balasan kepada orang yang zalim "(Surah al-A'raf: 41)., Di mana mereka akan, akan berada di sana dengan mereka, katil-lembaran. Ada yang mengatakan, ". Sesungguhnya perkara yang berpaut kepada hukuman-Nya" (Al-Furqan: 65)
Allah berfirman, "Sesungguhnya orang-orang sekitarnya neraka." (Surah taubat: 49), tidak ada melarikan diri. Mempunyai berkata: "Apabila kulit mereka terbakar, saya akan menggantikannya dengan kulit yang lain. Mereka boleh merasa azab sengsara itu "(Surah An-Nisa: 56) dan berkata:".. Rasakanlah azab yang, saya akan melakukan hanya meningkatkan menyeksa kamu "(Al-Naba ': 30)
Rahang neraka di bumi
Ramai daripada muka api bumi ini. Mukhagulokei gunung berapi sepatutnya rahang neraka. Walau bagaimanapun, ada yang mengatakan bahawa mereka tidak menghadapi api neraka, berbanding dengan mulut. Beliau adalah gunung berapi Pasifik Selatan Vanuatu dbipadesa dbiparaji mekhala. Iyarusera kawah gunung berapi Gunung rasa neraka yang hidup, akan mengingatkan anda. Negara ini mempunyai gunung berapi ekasesibala paling aktif di dunia.
Sambil berkata pembebasan dari neraka
Ya Allah, kurniakanlah kepada kami kebebasan dari azab neraka.
Melepaskan dua (wa Ajirnee minannara).

No comments:

Post a Comment