Monday, October 26, 2015

Dan kepentingan solat




Dan kepentingan solat
_______________
Rasulullah (saw) mengenai berkat Kebaikan:
_______________
1- Nabi (saw) berkata, orang itu doaku dibacakan lebih 1 bar, lelaki itu 10 kali pada rahmat Allah, dan 10 dosa-dosanya, dan beliau telah dinaikkan pangkat ke pangkat 10. (Sahih nasai 1230)
_______________
II Nabi (saw) berkata, bahawa manusia 10 kali dalam doa pagi dan petang dibacakan pada 10 saya hari kiamat dia akan cadangan saya. (Tabarani, Sahih taragiba -656)
_______________
Terdapat 3-Tirmidzi, siang dan malam, Rasulullah (saw) membaca doa pada kelimpahan itu, tidak akan ada pemikiran dosa. (Tirmidhi, Hadith Sahih Para 929)
_______________
اللهم صل على محمد, وعلى آل محمد, كما صليت على إبراهيم وعلى آل إبراهيم, إنك حميد مجيد, اللهم بارك على محمد, وعلى آل محمد, كما باركت على إبراهيم, وعلى آل إبراهيم, إنك حميد مجيد
_______________
Wang Ya Allah, rahmat dan berkat Nabi Muhammad saw dan keturunannya kepada siapa, sebaik sahaja Nabi Ibrahim (as) dan keturunannya. Anda mesti kualiti yang baik, dan takungan yang sangat baik.
Ya Allah, berkatilah ke atas Nabi Muhammad, saw dan keturunannya, seperti yang Nabi Ibrahim (as) dan keturunannya uparaniscai layak menerima segala pujian dan menghormati anda.
_______________
Jadi pada waktu pagi dan pada waktu petang 10 kali hingga 10 kali sehari sebagai tambahan kepada jumlah yang besar masa untuk membaca doa untuk golongan miskin, manakala 1 adalah rahmat Allah 10 kali, (Maha Suci Allah)

No comments:

Post a Comment