Monday, October 26, 2015

Hari Keputeraan Islam bersetuju ???




Hari Keputeraan Islam bersetuju ???
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hari ini adalah hari lahir masyarakat kita telah menjadi fesyen. Tetapi hari lahir Islam adalah sama sekali dilarang. Dalam Islam, ada apa-apa untuk meraikan hari lahir. Hari lahir anda, tidak ada Hari Perkahwinan, kematian, dan lain-lain Apa sahaja yang berlaku, ia tidak dibenarkan untuk berbuat demikian mana-mana hari.
===========
Karanah Pertama
===========
Ini adalah pemberi selamat yang daripada pemeliharaan Hari. Pemilik kesejahteraan tuan rumah yang besar. Oleh itu, ia tidak mempunyai cara untuk menentukan yang menjadi tuan rumah kita tidak boleh mencapai. Walau bagaimanapun, kebajikan hari, berharap anda menjaga untuk syirik.
_____________________
Rasul Allah (saw) berkata: Tanda idea jahat atau buruk bahawa manusia memerlukan sendiri, beliau pada dasarnya memberikan ia jauh untuk syirik tanggungjawab dan kewajipan. (Musnad ahamadah 2220)
_____________________
Tiada siapa yang ditemuramah untuk mendapatkan nasihat yang ikhlas kita tidak melihat hari. Jika anda melakukan ini sepanjang hari dengan mereka adalah soalan ?? Hanya ada satu jawapan untuk mengejar mereka di asabe kebudayaan asing.
_____________________
ﷺ nabi berkata, bahawa bangsa-bangsa akan mencontohi orang itu, dia akan dianggap sebagai salah satu negara '(Abu Daud H / 4031).
_____________________
Untuk meraikan hari lahir agama Kristian yang anda ikuti. Mereka memulakan hari jadi yisukhristera pertama dan masih. Dan jika kamu mengikuti mereka, dengan mengambil tempatnya oleh api, menyatakan bagaimana anda tahu!
===========
The karanah kedua
===========
Hari kedua hari ketiga, selain agama Islam, adalah dilarang emanetei.
_____________________
Anas (RA) berkata, "Rasulullah (saw) tiba di Madinah dan melihat bahawa dua daripada penduduk Madinah Eid (Hari Happy) diperhatikan. Ia melihat Rasulullah (saw) berkata, dua hari supaya anda bermain umur jahiliyatera, bersenang-senang sekarang Hari ini, bukan Tuhan
Dia mempunyai dua hari yang baik Eid-ul-Fitr dan hari Eid-ul-Azha. (Abu Daud: 1004, nasai: Sahih Hadis 1555)
_____________________
Oleh kerana Rasulullah (saw) untuk menukar zaman buatan manusia Allah telah memberikan dua hari yang baik, jadi mana-mana Hari emanetei lain telah dibatalkan.
_____________________
Oleh itu, ia tidak dibenarkan bagi umat Islam untuk mematuhi mana-mana hari lain, sama ada ia adalah hari jadi, hari berkabung, Hari Ibu, Hari Kemenangan, Tahun Baru, dan lain-lain Apa sahaja yang berlaku, ia tidak dipatuhi.
============
The karanah ketiga
============
Jenis ini adalah jenis tidak ada hari daripada mereka adalah budaya Islam. Budaya Islam, tetapi jika mereka, mereka akan disambut sahabatnya sejak itu. Oleh kerana mereka tidak tahu jika budaya Islam yang akan bermakna orang-orang kafir datang dari budaya pagan bangsa-bangsa segala negeri.
_____________________
Diriwayatkan oleh 'Abdullah bin' Amr bin Al-R keamanan Nabi saw, bahawa manusia telah dibuat di rumah dari tanah orang-orang kafir, yang meninggal dunia pada Hari Krismas, dan Kebangkitan beliau akan bersama mereka. (Sunane baihakih 234)
_____________________
Nabi Muhammad (ﷺ) bersabda, "Barangsiapa perbuatan negatif mengikut sunnah, dia termasuk dalam golongan kami." (Tbabarani, silasilaha sahihaha No. 2194)
"Sunnah kami daripada mereka (orang-orang musyrik) yang bertentangan dengan Sunnah." (Baihaqi 5125, silasilaha sahihaha 2194)
_____________________
Saobana (R :) Nabi berkata, "Saya rasa kebanyakan orang lebih takut menjadi salah seorang pemimpin kelas dan ulama. Tidak lama kemudian, beberapa orang di dalam masyarakat saya untuk berhala. Dan tidak lama lagi saya boleh dicampur dengan bijatidera sesetengah orang." [Ibn majahah 3952. Kar Di tandatangan]
_____________________
Abu Saeed Khudri (ra.) Dilaporkan. Rasulullah (s.) Said, "Nah, sudah tentu anda ada sebelum anda proses bighate bighate membuat keputusan, akan mensimulasikan tangan. Walaupun mereka guisapera ke dalam lubang, maka anda tidak akan meniru mereka. Kami berkata: Wahai Rasulullah (SAW.)! Apakah orang-orang Yahudi dan Nasrani? Dia (. SAW) Said, yang "- [Sahihula Bukhari 732]
=========================
Sebaliknya, kita akan berhati-hati tidak ??
=========================
Apabila anda fikir ia adalah, mereka akan dikira dalam sambutan hari lahir hari kiamat, siapa lagi ??? Yang akan dimasukkan ke dalam ???
Nihscaya menjadi antara bangsa-bangsa .. Dan di antara bangsa-bangsa bahan api api alamat anda ..
_____________________
Jadi untuk semua permintaan! Sebagai seorang Muslim, sebagai kafir jika kita tidak mengikuti Rasulullah (saw) - untuk diikuti. Kami telah ditipu dunia tidak membuat bahan api neraka itu sendiri.
_____________________
--- Allah berkata: "Saya mempunyai contoh yang baik kepada Nabi Nabi." [Surah Al-Ahzab, ayat No. 1]
_____________________
Jadi tidak perlu untuk mengatakan, adalah wajib bagi semua umat Islam untuk memboikot budaya bangsa-bangsa segala negeri. Oleh itu, umat Islam dan api neraka ke syurga untuk hidup dengan harapan bahawa mereka kembali kepada Allah dan Rasul-Nya.
_____________________
Allah membimbing kita semua dengan sepenuhnya, untuk menerima Islam seperti yang termaktub di taman-taman geran kebahagiaan selama-lamanya ..

No comments:

Post a Comment