Wednesday, November 4, 2015

Bay-lydig / semi lydig bestämmelse




Bay-lydig / semi lydig bestämmelse
__________________
För att förstå förhållandet mellan icke-lydiga skall förstås att uttrycket icke-lydig.
__________________
Svar på böner medvetet lämnat.
__________________
En sak måste stå klart att mycket bra, lydig endast till den person som kan säga att bönen fem gånger om dagen. Lydiga vårt land, okunniga muslimer. Jag läste några av dem muslimska fredag. En del av den muslimska Eid hösten. Men Islam anser även den icke-lydig. De äger inte icke-lydig lydig, men jag tror - i själva verket är deras okunnighet.
__________________
Bay, som är konstant i vårt land är en bra ursäkt när du pratar med dem, är bönen den dåliga grejer. Bay, som är konstant i alla dåliga grejer verkar så någon dotter grejer är inte dåligt.
__________________
Musulli skrivskyddad fredagen att hans väg Observera
__________________
Han är bara en av de dagliga böner i veckan. Men 35 gånger i en vecka på bönen är obligatorisk. Han missade 34 av dem med tiden. 34 efter att han missade böner till hur lydiga muslimer ???
__________________
Nu ska vi se hur lydiga bukten Islam km
__________________
Bönen är så viktigt att, om du inte ber, inte vara muslim. Muslimsk bön, och han kommer inte att lämna frivilligt.
__________________
Jabir (RA) berättade, sa han, jag är Guds budbärare (frid vare med honom) hörde gudsmannen är att skilja mellan otro och polyteism-up bön. [Sahih Muslim, 1: a delen, Faith avsnitt, Hadith No. -154]
__________________
Allahs sändebud (frid vare över honom) sade också att avtalet mellan oss och de otrogna i bön. Så skulle han ge det till den personen blir en icke troende. (Tiramijih 2621, bin majahah 1079)
__________________
5 böner inte fastställa att han inte är en muslim, avfärdades han från islam. Om någon är att ha 5-dagars bön, då han kommer att få betala den obligatoriska 17-rak. Annars kommer den att innehålla polyteisterna otrogna.
__________________
Detta är hadith.
Låt oss nu se vad Koranen säger
__________________
Allah säger: ". Omvändelse till honom, och fruktar honom, och hålla bön och var inte bland polyteisterna (Alkohol och rumah 31)
__________________
I denna vers Allah säger att hänga bön och var inte bland polyteisterna. Han var ståndaktig i bön, då den personen skulle vara en avgudadyrkare. Bönen är Guds bud. Skyldighet att lyda Gud. Han menade inte att bönen följdes Satan. Så är lydiga Bay avgudadyrkare.
__________________
Identiteten på den muslimska bönen. Visste du att Allahs sändebud (frid vare med honom) under livet av minnet av dem som inte acceptera islam, men hycklarna som hade verbalt Kalimah som gav vittnesbörd om Guds budbärare (frid vare med honom) var tvungen att baksidan av Jamaat bönen? Allahs sändebud (frid vare med honom) och hans gärningar benamayi inte svårt att hitta.
__________________
•. • Varför?
__________________
För om de inte ber Kalimah trots bevis på att de faktiskt inte muslimer skulle ha fångat den. Trots att en hycklare böner, var de tvungna att.
__________________
Han sade att identiteten hos de stora helgonen som tror på osynliga, och etablera dyrkan. Och tillbringar av vad vi har gett dem. (Al-Baqarah: 3)
__________________
Om du kan se, är ett antal tro efter den obligatoriska bönen görs.
__________________
Allahs sändebud (frid vare över honom) sade också att avtalet mellan oss och de otrogna i bön. Så skulle han ge det till den personen blir en icke troende. (Tiramijih 2621, bin majahah 1079)
__________________
Sura Al ångrar, förlåt överträdelse på den stora Gud hedningarna, den sade:.. "Men om de ångrar sig och hålla bön och betala dålig grund, då de är era bröder i religion Och jag rbanana kunskap för människor på alla nivåer (Surat Vid taobah 11)
__________________
Vissa människor verkligen inte tror, ​​inte har förmågan att se in i hans hjärta. Hur vet jag att vi, som tror på den här mannen ??
__________________
Så bön är vad som händer med henne, informerar henne identitet. I denna vers Gud säger samma sak, om de håller upp bönen och betala allmosa, då de är våra bröder i religion. Låt oss se om vi kan etablera bönen, låt muslimerna intervjuade vittnen. Inte vidare.
__________________
Så vi måste be 5 gånger om dagen, det finns inget annat alternativ. Om du har viljan att be 5 gånger om dagen. Om den dåliga grejer och inte hör hemma i något annat sätt före utgången av bön, dagliga böner, men med kläder att vara oren. Gud kommer att överväga det. Sedan den stunden, han var inte be för den heliga trasa.
__________________
Jabir bin Abdullah (R) beskrivs, sade han, profeten (frid vare med honom) sade till mig, är bön utrymme och texturen rent sätt. Så mina efterföljare att be överallt där det finns tillfällen när bönen. [Sahih Bukhari Volym 1, Salat, Hadith No. 425]
__________________
Nu finns det en brist på moskéer. Upp till 5 gånger om dagen för att ta hans bön. Först då skulle den muslimska identiteten.
__________________
Så om någon icke muslim som vill bo lydig till Gud i ånger, han snart kommer att klamra sig fast vid bönen 5 gånger om dagen. Om han kan fastställa 5 böner till sin bror, eller religion muslimerna i otrogna-hedningar.
__________________
Må Gud ge oss vägledning.
Ameen.

No comments:

Post a Comment