Saturday, November 14, 2015

Perkhidmatan kenangan Ruku




Perkhidmatan kenangan Ruku
Berdoa dan berzikir kepada Allah, Nabi digunakan untuk jenis pergi dalam Ruku ﷺ. Kadang-kadang ia kadang-kadang pada masa yang berlainan, yang membacakan doa. Sebagai contoh: -
____________
1. سبحان ربي العظيم
Sebutan: - Subuh-rabbiyala Azeem.
Wang - Saya pujian besar Tuhan.
____________
3 kali beliau akan membacanya. (Abudauda, ​​Sunan Ibn Majah, Sunan, darakbutbani, Sunan, Ta Ha, Bazzar, bin khuyaimah, tulen No. 604, tbabarani, mujama)
____________
Walau bagaimanapun, kadang-kadang membaca tiga adhikabarao. Kerana, kadang-kadang selama yang dia berdiri tunduk dan sujud. (Siphatu sbalatina Rasulullah (saw), Albani 13 pp :)
____________
2sbhan ربى العظيم وبحمده.
Rabbiyala Uccarana Subh-Azeem abihamadih.
____________
Saya telah bermaksud untuk besar saya memuliakan Tuhan. 3 kali. (Abudauda, ​​Sunan No. 885, darakbutbani, Sunan, Ahmad, Musnad, tbabarani, mujama, Baihaqi)
____________
3. سبوح قدوس رب الملائكة والروح.
Sebutan: - baik bbuhuna kbuddusuna tuan rumah araruh kalungan bunga ikati.
Makna Niranjan juga, tak terhingga phiristamandali suci dan Jibril (Ahmad, Musnad) Tuhan (Allah). (Muslim, Ahmad, Musnad, Ch No. 872)
____________
4. سبحانك اللهم ربنا و بحمدك اللهم اغفرلي.
Sebutan: - Subuh-nakalla-humma rabbana abihamadika, Alla-hummaga phirali.
Wang Ya Allah! Saya memuji-Mu, ya Tuhan kami! Maafkan saya.
____________
Beliau adalah doa paling dibacakan. Beliau dalam perintah al-Quran. (Bukhari, Muslim, Ch No. 871), Al-Quran, Allah telah mengarahkan beliau,
____________
فسبح بحمد ربك واستغفره إنه كان توابا
Itu, oleh itu, bertasbihlah dengan memuji Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sesungguhnya ia Maha Penerima taubat. (Quran 110/3)
____________
5. اللهم لك ركعت و بك آمنت ولك أسلمت وعليك توكلت, أنت ربي خشع سمعي
وبصري ودمي ولحمي وعظمي و عصبي لله رب العالمين.
Sebutan: - tulen A-manatu Alaka rakatu laka-humma asalamatu bukan salam-, taoyakkalatu Anta Rabbi, khasaa samayi, bukan basbari bukan mahal bukan Lahmi bukan Ayami bukan LAMEEN tuan rumah rabbila asbabi.
____________
Maksudnya: - Ya Allah! Aku akan menyembah kepada-Mu aku beriman kepada-Mu, aku berserah diri kepada-Mu, aku percaya kepada Anda, Tuhan saya. Saya telinga, mata, darah, daging, tulang dan saluran darah rendah hati kepada Allah, Tuhan alam semesta. (Muslim, Sahih, Nasa'i, Sunan No. 1006)
____________
6. سبحان ذي الجبروت والملكوت والكبرياء والعظمة.
Sebutan: - Subuh-e-al ayamah Yila jabaruti Semua malakuti Semua Kibria.
Saya bermakna kekuatan, kedaulatan, kebanggaan dan mahatmera adalah (Allah) mengisytiharkan kemuliaan.
____________
Ini duati dalam Ruku, dia membaca doa Salat. (Abudauda, ​​Sunan 873, Sahih, Nasa'i, Sunan No. 1004)

No comments:

Post a Comment