Saturday, November 14, 2015

Ruku Remembrance tjänster




Ruku Remembrance tjänster
Bön och hågkomsten av Allah använde profeten att typ av gå i Ruku ﷺ. Ibland är det ibland vid olika tidpunkter, recitera bön. Till exempel: -
____________
1. سبحان ربي العظيم
Uttal: - Subh-rabbiyala Azeem.
Pengar - Jag är mycket beröm Herren.
____________
3 gånger han skulle läsa den. (Abudauda, ​​Sunan Ibn Majah, Sunan, darakbutbani, Sunan, Ta Ha, Bazzar, bin khuyaimah, autentisk nr 604, tbabarani, mujama)
____________
Men ibland recitera tre adhikabarao. Jo, ibland så länge han stod båge och kastade. (Siphatu sbalatina Profeten (frid vare med honom), Albani 13 pp :)
____________
2sbhan ربى العظيم وبحمده.
Uccarana Subh-Azeem abihamadih rabbiyala.
____________
Jag har tänkt att min stora förhärliga Herren. 3 gånger. (Abudauda, ​​Sunan nr 885, darakbutbani, Sunan, Ahmad, Musnad, tbabarani, mujama, Baihaqi)
____________
3. سبوح قدوس رب الملائكة والروح.
Uttal: - väl bbuhuna kbuddusuna krans ikati araruh värdar.
Niranjan betydelse också, oändligt helig phiristamandali och Jibril (Ahmad, Musnad) Herrens (Allah). (Muslim, Ahmad, Musnad, Ch nr 872)
____________
4. سبحانك اللهم ربنا و بحمدك اللهم اغفرلي.
Uttal: - Subh-nakalla-Humma Rabbana abihamadika, Alla-hummaga phirali.
Pengar-O Allah! Jag förhärliga dig, vår Herre! Förlåt mig.
____________
Han är den mest reciterade bön. Han förde befälet av Koranen. (Bukhari, Muslim, Ch nr 871), Koranen, Allah har bjudit honom,
____________
فسبح بحمد ربك واستغفره إنه كان توابا
Att det därför fira lov din Herre och be om förlåtelse för honom. I själva verket, förlåter han och accepterar ånger. (Koranen 110/3)
____________
5. اللهم لك ركعت و بك آمنت ولك أسلمت وعليك توكلت, أنت ربي خشع سمعي
وبصري ودمي ولحمي وعظمي و عصبي لله رب العالمين.
Uttal: - ren A-manatu Alaka rakatu laka-Humma asalamatu icke-salam, taoyakkalatu Anta Rabbi, khasaa samayi, icke basbari icke dyra icke-lahmi icke ayami icke lameen rabbila asbabi värdar.
____________
Betydelse: - Gud! Jag bugar för dig jag har tro på Dig, jag överlämnar till dig, jag litar på dig, min Herre. Mitt öra, öga, blod, kött, ben och blodkärl är ödmjuka inför Allah, universums Herre. (Muslim, Sahih, Nasa'i, Sunan nr 1006)
____________
6. سبحان ذي الجبروت والملكوت والكبرياء والعظمة.
Uttal: - Subh-e-al ayamah Yila jabaruti Alla malakuti Alla Shah Kibria.
Jag betyder intensitet, suveränitet, stolthet och mahatmera är (Allah) förklarar härligheten.
____________
Denna duati i Ruku, reciterade han bön Salat. (Abudauda, ​​Sunan 873, Sahih, Nasa'i, Sunan nr 1004)

No comments:

Post a Comment