Friday, November 13, 2015

Utmattning av bön



Utmattning av bön
De flesta människor bara en välsignelse för oss att utmattning i bön. Men vår Profet ﷺ utmattning under bönen, läsa och undervisade en mängd olika tillfällen. Låt oss ta denna enkla doyagulo vi lär oss och upprepa en doyagulo avlästes vid olika tidpunkter, så att bön abhyastatara likgiltighet kan vi göra det. En del av Sunnah kan vakna.
1) سبحان ربي الأعلى
"Subhanna rabbiyala" Ala "
Ge mig en stor hög beröm till Herren. (Tre gånger)
[Saheeh al-Tirmidhi, 1/83]
Ii) سبحانك اللهم ربنا وبحمدك اللهم اغفر لي
"Subhanaka wa Rabbana oyabihamadikallahuma magaphirali"
Ge O Allah! Min Herre! Din rena upphöjer (inklusive ditt lov) O Allah! Du förlåter mig.
[Bukhari och Muslim]
3) سبوح, قدس, رب الملائكة والروح
"Subbuhuna kkuddusuna universum krans-ikati oyararuha"
Ge änglar och Ruhul Quddus (Gabriel AS) är den Herrens röst och hans heliga gunabalite.
[Muslim 1/533]
4) اللهم لك سجدت وبك آمنت, ولك أسلمت, سجد وجهي للذي خلقه, وصوره, وشق سمعه وبصره, تبارك الله أحسن الخالقين
"Wa laka sajadatu oyabika" A-manatu oyalaka 'asalamatu sajada oyajahiya lillayi khalakkahu vara samaahu Sakka vara oyarahu Wasa B basarahu tabarakallahu Ahasanul likkina "
Ge O Allah! Jag har kastade till Dig, Dig tro, för ni har gett mig, mitt ansikte (min hela kroppen) för den som är ödmjuk utmattning, och dess öron och ögon gjorde honom växa upp, och Guds ära, skaparen av de bästa.
[Muslim 1/534]
5) "سبحان ذي الجبروت, والملكوت, والكبرياء, والعظمة".
"Subhanna Yila jabaruti Shah Kibria Wall malakuti Wall-E Wall ayamati"
Ge Gud äran av stormakt, riket, är den stora ära och storhet atulya.
[Abu Dawood, 1230]
6) اللهم اغفر لي ذنبي كله, دقه وجله, وأوله وآخره وعلانيته وسره
"Allahum yanabikullahu, dikkahu jillahu Helig, Helig auoyalahu khirahu oyaa-wa" alaniyata vara sirarahu "
Ge 'O Allah, förlåt alla mina synder, små synder, begår en allvarlig synd, synden, synden, öppna och hemliga synd.
[Muslim 1/350]
7) اللهم إني أعوذ برضاك من سخطك, وبمعافاتك من عقوبتك, واعوذ بك منك, لا أحصي ثناء عليك أنت كما أثنيت على نفسك
"Humma Inni auyu biridaka Minh sakhatika, Holy bimua-phatika Minh" ukkubatika wa 'auyu bikaminaka, La-uhasi Sana'a Al Salam, Anta Cama asanaita ala naphasika "
Ge O Allah! Jag söker skydd hos din glädje av din ilska, ditt straff via din förlåtelse, och jag söker skydd hos dig från din vrede. Du kan inte räkna dina berömmar; Beröm, beröm dig själv att du har gjort själv.
[Den 1352]

No comments:

Post a Comment