Monday, October 19, 2015

Kebaikan Asyura Puasa




Kebaikan Asyura Puasa
S: Saya telah mendengar Ashura kafarat cepat atau untuk dosa-dosa tahun lalu memberikan ia yang betul? Apa dosa diampuni; Kepentingan? Kerana yang berkaliber tinggi hari, jadi apa?
Jawapan:
Segala puji bagi Allah.
Satu:
Puasa Asyura kifarat dosa setahun yang lalu. Dalam jangkaan keamanan Nabi saw berkata: "Saya berharap pahala dari Allah, Arafat akan mengampuni dosa-dosa Ramadan tahun lalu dan tahun yang akan datang. Cepat ke Asyura tahun lepas akan mengampunkan dosa. "[Sahih Muslim (1162)] Hari ini hari puasa kepada kita oleh kasih karunia Allah akan mengampuni dosa-dosa setahun yang lalu. Sesungguhnya Allah mempunyai karunia.
Puasa Ramadan pada Ashura penghormatan besar Nabi sangat berminat. Ibn Abbas (ra) meriwayatkan bahawa beliau berkata: ". Phajilatapurna hari Asyura Puasa dan Ramadan bulan puasa, nabi tidak melihat dirinya sebagai lebih berminat untuk melihat satu lagi Ramadhan" [Sahih al-Bukhari (1867)]
Hadis يتحرى pertimbangan ganjaran diterima dan kepentingan terhadap perkataan yang digunakan untuk maju pantas.
Dua:
Nabi saw alahi Asyura dengan berpuasa dan kerana para sahabat memberi inspirasi kepada hadith keramake diriwayatkan oleh Bukhari (1865) Ibnu Abbas (RA) meriwayatkan bahawa beliau berkata: "Nabi saw apabila dia datang ke Madinah dan mendapati orang-orang Yahudi berpuasa pada hari Asyura menyimpan. Beliau berkata: Kenapa kamu berpuasa? Mereka berkata: Ini adalah hari yang baik. Pada hari ini orang-orang Israel, Allah telah ditebus dari tangan musuh-musuh mereka; Maka Nabi Musa berpuasa pada hari ini disimpan. Nabi saw berkata: Musa lebih dekat daripada anda. Hasilnya, hari beliau berpuasa dan memerintahkan orang lain untuk berpuasa. "
Hadis quote: "Ia adalah hari yang baik," tradisi Islam eseche "Ini adalah hari yang hebat. Musa dan kaumnya Allah telah ditebus pada hari ini dan menenggelamkan Firaun dan kaumnya dibunuh. "
Hadis quote: "Lalu Musa, saw hari ini berpuasa" Sahih Muslim, ada lebih sedikit bahawa "... dalam ucapan terima kasih kepada Allah; Oleh itu, kita akan berpuasa pada hari ini. "
Bukhari eseche riwayat yang lain: "Pada hari ini adalah satu penghormatan besar yang kita akan berpuasa."
Hadis menyebutkan: "puasa orang lain yang diperintahkan kepadamu," Bukhari eseche riwayat yang lain, "kata beliau kepada murid-muridnya: Musa lebih daripada mereka yang terdekat anda. Begitu pantas ".
Tiga:
Asyura dengan berpuasa dan menerima pengampunan dosa hanya akan sagira. Kepentingan khas tidak dapat diampuni tanpa taubat. Nawawi (Rh) berkata: Puasa Asyura denda penebus dosa semua sagira. Salah satu bentuk kepentingan makna kata-kata hadis, denda penebus dosa-dosa semua. Kemudian dia berkata: 'Arafah adalah kifarat dosa-dosa dua tahun berpuasa. Puasa Asyura kifarat dosa-dosa satu tahun. Muqtadir Ameen Ameen bertepatan dengan malaikat, maka dosa-dosa terdahulu akan diampunkan ... melalui perbuatan itu adalah dosa. Jika anda sagira kifarat dosa-dosa manusia durhaka sagira. Jika tidak ada dosa jika sagira atau ganjaran utama untuk perbuatan-perbuatan-Nya dan maruahnya ditulis. ... Kepentingan, jika tidak penyair gunahake dosa sagira boleh mengharapkan beberapa. Cahaya [Al-Majma sarahula muhayayaba, potong -6]

No comments:

Post a Comment