Monday, October 19, 2015

Muzik dan muzik instrumen: Perspektif Islam




Muzik dan muzik instrumen: Perspektif Islam

Masyarakat yang dipanggil moden, muzik dan alat muzik yang dibenarkan. Bacaan lebih daripada mendengar lagu-lagu artis kegemaran mereka 'seperti tidak pernah di dengari. Dan saya mahu anda berfikir bahawa Iblis syaitan, hamba Allah berada jauh dari al-Quran.
___________
Sebab itu Abu Bakar (ra :) ganabadyake Syaitan telah dipanggil wisel • • • • komentar Its...:
Segala puji bagi Allah al-lukamane beriman berharap akan datang untuk pencari dunia itu berkata,
___________
Tosh ada, orang yang secara tidak sengaja dibeli objek hiburan untuk mengalihkan kamu dari jalan Allah. Surah Luqman: 6
___________
Wahyu Nuyule ayat, ia berkata, memenuhi nazar bin Haris hamba dibeli oleh seorang penyanyi dari luar negara, beliau telah dilantik sebagai muzik. Jika anda ingin membaca lagu dengan didengar oleh al-Quran, katanya, dan Muhammad diperintahkan gayikake kamu membaca al-Quran, solat, puasa dan pengorbanan memberi hidup mereka untuk agama. Ia hanya menyakitkan masalah. Sebaliknya, mendengar muzik dan untuk menikmati kehidupan. Maariphula Quran 7/4
___________
Dalam konteks ini, Allah menurunkan ayat.
___________
Terdapat ayat-ayat lain dalam al-Quran, syaitan-syaitan untuk menyesatkan anak-anak Adam; dan Allah mengemukakan Araji berkata Iblis, dengan suara anda tersandung milik kepada siapa. Al-Isra: 64
___________
Abdullah bin Abbas ditafsirkan. Panggilan untuk dosa-dosa semua bunyi yang begitu jahat. Rah terkenal Jaduai Mujahid. Beliau menyeru syaitan di sini bermakna muzik dan alat muzik.
___________
Allama Ibn kaiyyima rah. Dia mengatakan bahawa dosa-dosa panggilan untuk menjadi lagu yang terbaik badyai. Itulah sebabnya ia telah dipanggil suara syaitan.
Igachatula lahaphana 1/199
___________
•. • •. • Penyusuan susu ibu adalah jumlah para rasul dan pengganti terdekat mereka, sesuai dengan lagu # # dan muzik. Iaitu:
A) sumber niphaka
B) motivasi jagratakari seksual
C) lapisan pada otak
D) suka bola keranjang dalam Al-Quran
E) tentang hari akhirat Hkakabo
F) dosa yang menyebabkan tarikan
G) kesedaran kempen binastakari-igachatula lahaphana 1/187
___________
Malah, sehinggakan bahawa kesan-kesan bahaya alat muzik, ia tidak dibenarkan untuk keperluan untuk mencari dokumen yang berasingan. Walau apa pun banyak hadis Rasulullah SAW berpaling.
___________
Hadis ulasan
___________
Perniagaan dan amalan menyalahi undang-undang menyanyikan lagu-lagu dan memanggil Rasulullah SAW bersabda: MET
___________
Penyanyi (pembantu rumah) tidak menjual dan tidak memberi mereka pelajaran muzik. Dan ini tidak baik untuk mana-mana perniagaan. Sesungguhnya, untuk mendapatkan nilai harama-Jami Tirmidzi: 1282; Ibn Majah Hadith: 2168
___________
Muzik dan instrumen bagi mewujudkan satu pasaran yang mempunyai berjuta-juta dolar yang dilaburkan. Perlu diingat, membuat semua hadis Rasulullah SAW adalah dilarang.
___________
Rasulullah telah berkata kepada saya, sesetengah orang minum arak, ia akan menukar nama. Dan di atas kepala mereka, bermain alat muzik dan menyanyi lagu-lagu akan menjadi wanita. Dibena-Sunan Ibn Majah mereka dhbasiye Allah di muka bumi, Hadith: 4020; Hadith Sahih Ibn Hibban: 6758
___________
Abdullah bin Mas'ud berkata. Beliau berkata, seperti air (tanah), yang menghasilkan bintang, sebagai lagu jantung niphaka it.-igachatula lahaphana 1/193; Tafsir Qurtubi 1452
___________
Sekarang kebenaran kata-kata ini adalah jelas seperti siang. Pengembangan besar-besaran Musicale jantung yang telah dicipta niphaka jumlah ini, murid-murid seolah-olah menjadi usang dalam era Islam dan lagu-lagu, muzik, dan lain-lain, mengaitkan lelaki dan wanita seolah-olah menjadi sah.
___________
Sahih Bukhari, Rasulullah berkata, berapa banyak pasukan akan dicipta dalam perjalanan pengikut saya, yang berzina, pakaian sutera, arak dan alat muzik boleh dibenarkan. Sahih Bukhari - 5590
___________
Ahmad Hadith, Rasulullah telah berkata,
___________
Menjadi petunjuk dan rahmat bagi orang-orang yang beriman, Allah telah mengutus aku dan muzik, diarahkan salib dan sistem bilopasadhanera jaheli.
___________
Dihidupkan oleh Tuhan dalam cahaya Hadith
___________
Rah Great Jaduai Nafi bapanya. Dinyatakan dalam perakuan yang sahih, katanya, 'Abdullah bin' laluan Umar. Mendengar bunyi letupan itu. Dia meletakkan dua jari di telinga. Ada yang minta-Nya, wahai Nafi '! Masih mendengar suara-suara?
___________
Saya berkata ya. Lalu aku berkata, kini didengar dan kemudian keluarkan jari dari telinganya dan berkata, kadang-kadang di jalan Allah orang-orang yang telah mendengar bunyi seruling. Ahmad musanade Hadith: 4535; Sunan Abu Daud Hadith: 4924 Great Jaduai rah Mujahid. Ibn Majah telah menjadi tradisi dari Hadith: 1901
___________
Saya hanya berfikir bahawa untuk seketika bunyi Nabi dan para sahabat yang tidak mahu mendengar suara ibalisi kita boleh menunjukkan keberanian untuk bercakap dalam memihak kepada apa?
___________
Nupur dan ghunurera tidak bertolak ansur dengan sahabat bunyi bajanadara. Jika tidak adalah tidak relevan kepada persoalan muzik dan alat?
___________
Sunan Abu Daud Nasa'i telah diterangkan, sehari selepas Nupur bajanadara Aishah Al-Aisyah adalah perempuan. Beliau berkata, Jangan anda berani, jangan potong tidak akan masuk rumah saya.
___________
Kemudian dia berkata: Rasulullah saw, para malaikat rahmat ke dalam rumah itu, rumah itu tidak mempunyai loceng-Sunan Abu Daud Hadith: 4231; Sunan Sunan Hadith: Sahih Muslim diriwayatkan oleh 5237,
___________
Nabi berkata, na, Baja, ghunura Syaitan badyayantra-Sahih Muslim Hadith: 2114
___________
Jika ini adalah bunyi lembut loceng ghunurera alat muzik moden adalah sangat mudah untuk memahami apa yang dikatakan.
___________
Saudara Muslim yang dihormati, untuk bertaubat hari ini. Membuat janji kepada Allah, tidak menjalankan diri anda dalam kehidupan tidak kira hari larangan itu. Allah Maha Pengampun. Lagi Maha Mengasihani.


No comments:

Post a Comment