Sunday, November 8, 2015

Peraturan Islam mas kahwin.





Peraturan Islam mas kahwin.
_____________________
Semasa mahar perkahwinannya yang perlu dibayar, ia dibayar oleh suami kepada hak-hak isterinya. Undang-undang dan menghormati hak-hak mas kahwin dia wanita untuk pengukuhan ekonomi dan isteri semasa perkahwinan mas kahwin Muslim diwajibkan untuk lelaki. Dower hutang suaminya, yang memaksa suami membayar isterinya.
_____________________
Kahwinilah perjanjian dua hala. Kedua-dua suami dan isteri masing-masing faedah lain dan memuaskan. Tetapi lebih daripada kanannya. Demikianlah banyak lagi. Body-pemuda datang ke rumahnya dengan isteri atau suami untuk mengikuti dia seperti bayang-bayang yang pernah, dan berkhidmat.
_____________________
Jadi perjanjian ini adalah untuk memberikan kepadanya beberapa trofi bahawa dia bersedia untuk bersama-sama memenuhi suaminya. Pembuat kereta telah membuat peruntukan di dalam hutan. Beliau berkata,
_____________________
) والمحصنات من النساء إلا ما ملكت أيمانكم كتاب الله
عليكم وأحل لكم ما وراء ذلكم أن تبتغوا بأموالكم
محصنين غير مسافحين فما استمتعتم به منهن
فآتوهن أجورهن فريضة (
_____________________
'The (haram) berbanding wanita nariganake lain adalah sah untuk anda, dengan syarat anda menyimpan wang anda sendiri, anda akan meminta mereka untuk berkahwin, bukan untuk berzina. Antaranya orang-orang yang anda akan menikmati tidak akan menyampaikan meterai '' [1] (Surah An-Nisa (4): 4).
_____________________
Beliau berkata di tempat lain,
) وآتوا النساء صدقاتهن نحلة (
Dan berikanlah kepada perempuan dengan sukarela; perkahwinan mereka '"[2] (Surah Al-Nisa (4): 4).
_____________________
Rasulullah (saw) berkata,
إن أحق الشرط أن يوفى به ما استحللتم به الفروج.
'' Keadaan yang paling penting yang perlu dipenuhi dalam keadaan kecemasan, apakah perkara-perkara yang mana perempuan adalah sah. '"[3] (Shahih Al-Ja-penunjuk sagira ayiyadatuha No. 1547)
_____________________
Jadi, memandangkan bahawa isterinya adalah wajib untuk menyediakan suatu meterai. Tanah, tanah, wang, barang kemas, pakaian, dan lain-lain, yang akan diberikan di bawah. Sebaliknya (patripaksa bersetuju) ajaran Al-Quran, Islam boleh ditutup. [4] (Bukhari, Muslim, misakatula masabiha 32023209nam)
_____________________
Engkau, sembunyikanlah kurang. Walau bagaimanapun, adalah tercela untuk sebacchaya lagi. Rasulullah (saw), isteri dan anak perempuannya dirham £ 480 (1.428 gram perak) tidak lebih. [5] (iraoyaula Galilea, No. 1927)
_____________________
Fatima (ra) adalah suatu meterai lauhabarma. [6] (Shahih Abi Dawood, Allama Albani No. 1865, Sunan, Ahmad 1/80)
_____________________
Aisyah (ra) berkata, beliau adalah £ 500 dirham (1487,5 gram perak). [7] (Shahih Abi Dawud No. 1851)
_____________________
Walau bagaimanapun, ia hanya 4000 dirham pound Umm Habibah (11.900 gram perak). Walau bagaimanapun, meterai Raja najasi Rasulullah (saw) yang dilakukan bagi pihak. [8] (Shahih Abi Daud, 1853)
_____________________
Selain itu, beliau berkata, 'Wanita di maki; Mesej yang diberikan kepadanya, dan kandungannya sebagai meterai itu ringan dan mudah ditangkap kanak-kanak itu. '"[9] (sahihula Jame No. 2235)
_____________________
Nabi Musa (saw) sabasurera lapan atau sepuluh tahun, gaji terpaksa dibayar dalam pertukaran untuk suatu meterai. [10] (Al-Qasas (8): 7)
_____________________
Ringan, mudah-untuk mengelak perkahwinan itu akan dilaksanakan; Dan itu dikehendaki. Bertentangan dengan tradisi semakin panaprathara yang tambahan seperti meterai kastam yang buruk. Seal bermakna hanya kerana isterinya; Guardian. Suami tidak mempunyai hak selepas perkahwinan. Di mana dia sah ingin meluangkan masa di sana. [11] (phataoyala maraaha 105109prh)
_____________________
Bagaimanapun, beliau berkata santustacitte suaminya sebacchaya sah untuk kedua-duanya. [12] (An-Nisa (4): 4)
_____________________
Jangan memeteraikan perkahwinan dengan isteri dan banyak perkahwinan yang dibatalkan itu. [13] (2.149 phikahusa Sunnah)
_____________________
Akadera meterai itu belum ditentukan, tetapi perkahwinan itu dikuduskan. Selepas mengawan, bersamaan wanita daripada suami dan isteri, tetapi dia akan mengekalkan meterai ini, sama seperti yang di sekitar jalan. Suami Milan meninggal dunia sebelum apa-apa meterai, dan ini akan layak untuk warisan. [14] (phikahusa Sunnah II / 149-150)
_____________________
Seal tidak dinyatakan dalam kesatuan perkahwinan sebelum isteri bercerai itu berhak kepada suatu meterai. Walau bagaimanapun, keupayaan untuk melaksanakan tugas-tugas daripada kos permit. [15] (Al-Baqarah (ii): 236)
_____________________
Perkahwinan itu dijadualkan siap meterai atau sesuatu yang perlu pound. Selepas mengawan, isteri hutang yang dia boleh. Jika tidak, pinjaman adalah untuk menjadi leher suami. Selepas merealisasikan meterai atau kesatuan perkahwinan apabila suaminya meninggal dunia sebelum isteri akan layak untuk suatu meterai. Apabila isterinya meninggal dunia, pulangan suami tidak akan dimeterai. [16] (2.148 phikahusa Sunnah)
_____________________
Selepas mesyuarat itu dengan meterai meterai apabila suami menceraikan isterinya tidak akan kembali. Allah berfirman,
_____________________
) وإن أردتم استبدال زوج مكان زوج وآتيتم إحداهن
قنطارا فلا تأخذوا منه شيئا أتأخذونه بهتانا وإثما
مبينا- وكيف تأخذونه وقد أفضى بعضكم إلى بعض
وأخذن منكم ميثاقا غليظا (
_____________________
'' Dan jika anda membuat keputusan untuk mengambil seorang isteri bagi menggantikan seorang isteri, jika salah seorang daripada mereka dengan wang yang banyak, tetapi tidak mengambil apa-apa daripadanya. Anda akan mengambilnya dengan fitnah dan papacarana yang nyata? Bagaimana anda mengambilnya, tetapi anda mempunyai hubungan seks dengan satu sama lain dan mereka telah mengambil dari kamu janji pasti '' [17] (An-Nisa (4): 2021)?
_____________________
Bilangan meterai sebelum perceraian jika kesatuan tidak perlu membayar separuh daripada meterai. Walau bagaimanapun, jika pasangan atau perkahwinan seorang lelaki (suami) untuk memaafkan, tetapi dia adalah berbeza. Walau bagaimanapun, di bawah budi bicara diberikan kepada melepaskan terdekat. [18] (Al-Baqarah (ii): 237)
_____________________
Sebelum kawin, isteri mendapat perceraian atau talak yang kesalahannya, tetapi dia akan mempunyai suatu meterai dan kos huruf. [19] (phikahusa Sunnah II / 151152)
_____________________
Jika meterai kesatuan selepas perceraian jika isteri mahu membuka, kemudian suaminya untuk kembali meterai yang akan disediakan. [20] (Bukhari, misakatula masabiha No. 3274)
_____________________
Agamya sebarang hubungan seks haram atau selepas dengan wanita, telah berkahwin dengan tidak sengaja menyalahi undang-undang (seperti kanak-kanak, kakak hamil atau susu, dan lain-lain) untuk mengetahui bahawa isteri akan layak untuk suatu meterai. Walau bagaimanapun, pemisahan antara membatalkan. [21] (2.149 phikahusa Sunnah)
_____________________
Sekiranya perkahwinan berganda tidak perlu untuk mengelak semua isteri-isterinya. [22] (majallatula bahusila isalamiyyaha 6262)
_____________________
Suaminya meninggalkan wang perbelanjaan meterai beliau sebagai pertukaran untuk isterinya, maka ia adalah sah untuk menulis sama dengan tanah atau tempat. [23] (majallatula bahusila isalamiyyaha 2547)
_____________________
Sebaliknya, jika anda tidak bersetuju dengan mana-mana nama yang oyaresinara isteri lain (atau nama mana-mana Wares) Adakah tanah tambahan tidak sah. Kerana, tidak dinasihatkan untuk apa-apa Wares. [24] (misakatula masabiha No. 3047, No. 1655 Irah)
_____________________
Rapat pengantin 50 ribu (pegangan) 0 hingga 10, atau jika meterai atau hanya mengelak tali leher dan niat untuk mengumpul atau berpuluh-puluh ribu, jika tidak beribu, jika tidak niat untuk mengumpul wang dan kiri yang lain; Merealisasikan sepenuhnya hak yang menjadi isteri jika anda tidak ingin berkahwin ragu-ragu jangan ragu-ragu ini. Walau bagaimanapun, bekerja terhadap undang-undang Allah, yang wajib, tidak ada sahndeha.
_____________________
Telah mendedahkan bahawa pound ganjil, terikat atau tidak ada Inovasi kemakmuran.
_____________________
Allah Rasulullah bersabda:
(من تزوج بصداق لا ينوي أداءه فهو زان, و من أدان دينا و هو لا ينوي قضاءه فهو سارق (رواه أحمد و ابن ماجه
_____________________
Orang yang berkahwin sebagai balasan pound, yang dia tidak mempunyai niat untuk membayar, dia berzina. Diriwayatkan oleh Imam Ahmad dan Ibn Majah hadasati. Menceritakan.
_____________________
Allah SWT berfirman,
) اتبعوا ما أنزل إليكم من ربكم ولا تتبعوا من دونه
أولياء قليلا ما تذكرون (
_____________________
(Wahai manusia!) '' Telah diturunkan kepada kamu dari Tuhan kamu, mengikuti dia dan janganlah kamu mengikuti penjaga selain daripadaNya. Anda memberikan sedikit perhatian. [25] (Al-A'raaf (7): 3

No comments:

Post a Comment