Monday, February 20, 2017

Het belang van Tawheed en het kwade gevolg van het verwaarlozen van deze



Image may contain: text

Het belang van Tawheed en het kwade gevolg van het verwaarlozen van deze
Shaykh Saalih ibn 'Abdillaah Al-Fawzaan
Van zijn boek Duroos min Al-Koran Al-Kareem (p.5-11)
[In de naam van Allah, de Barmhartige, kunnen Zijn Salaah en Salaam op Zijn laatste boodschapper, om verder te gaan ...]
Iemand kan zeggen, en het eigenlijk is gezegd, "Wat is het met je eens dat je altijd richten op Tawheed en je praat zo veel over het ?! En je hoeft geen rekening gehouden met de toestand van de moslims in onze dag en tijd , degenen die worden gedood en veroorzaakte alle vluchten over de aarde, die wordt vervolgd door de rijken van ongeloof in elke plaats ?! "
Dus zeggen wij, en bij Allaah ligt het succes:
Tawheed is het fundament waarop deze rechtop religie is gebouwd, zodat de nadruk op het betekent om zich te concentreren op de kern zelf. Want als we waren om na te denken over de Edele Koran zouden we vinden dat het uiteenzet over vraagstukken van Tawheed herhaaldelijk, zozeer zelfs dat er geen enkele soorah bestaan ​​in de Qur'aan dat niet tawhied vermeldt, te verduidelijken en te verbieden wat zich daartegen verzet. Het was Al-Imaam Ibn Al-Qayyim die erop wijst dat de gehele Koran gaat over tawheed, aangezien het slechts bestaat uit de volgende:
* Informatie over Allah en Zijn Namen en Eigenschappen - Dit is de Tawheed dat we de kennis van hebben, de zogenaamde Tawheed ar-Roeboebieyyah.
* Commando's om Allah alleen te aanbidden zonder partners en verboden van aanbidden naast Hem - Dit is de tawheed dat we in actie moeten zetten, genaamd Tawheed al-Oeloehieyyah.
* Commando's om te gehoorzamen Allah en Zijn Boodschapper (sallAllahu 'vzmh) en verboden van ongehoorzaamheid aan Allah en Zijn Boodschapper (sallAllahu' vzmh) - Dit zijn de manieren waarop tawhied is geactualiseerd en aangevuld.
* Informatie over wat Allah heeft voorbereid voor de mensen van Tawheed, de geneugten, succes, verlossing en triomfen in dit leven en de volgende, en de straffen die in petto voor de mensen van shirk in dit leven, en de eeuwige marteling voorbereid voor hen op hun one-way entree in het Hellevuur - de eerste is voor degenen die Tawheed actualiseren, de laatste is voor degenen die dat niet doen. [1]
Daarom is de hele Koran is gecentreerd rond tawhied. Als je na te denken over de soorahs geopenbaard in Mekka, zou je zien dat de meeste van hen volledig richten op tawheed. Dat komt omdat de Profeet (sallAllahu 'vzmh) verbleef in Mekka 13 jaar bellen naar tawheed en waarschuwing tegen shirk. De overgrote meerderheid van de religieuze verplichtingen zoals zakaah, vasten, hadj, de zaken van halal en haram, zakelijke transacties, enz. Werden niet geopenbaard tot na de hidjra naar Al-Medina. De wetgeving van het gebed is een uitzondering, omdat het een verplichting werd gemaakt terwijl de Profeet (salallaahoe 'vzmh) was nog steeds in Mekka in de nacht van Al-Mi'raaj, toen hij (salallaahoe' vzmh) werd genomen door 's nachts (naar Jeruzalem) [2], maar dat was slechts een korte tijd voordat de hidjra.
Dus de meerderheid van de soorahs geopenbaard voordat de Profeet (salallaahoe 'vzmh) maakte hijrah werden zich volledig op Tawheed, daarmee aangevend hoe echt belangrijk onderwerp is. Verder werden de religieuze verplichtingen niet geopenbaard tot Tawheed werd gepresenteerd en in de zielen van de mensen gevestigd, en de juiste'aqiedah had genomen root. Want voorwaar acties kunnen niet juist, behalve met tawheed, noch kunnen ze andere dan tawheed als hun stichting.
De Koran heeft aangetoond dat de Boodschappers ( 'alayhim As-Salaatu was-Salaam) al begonnen hun missies door het uitnodigen van de mensen om tawheed voordat er iets anders, zoals Allah zegt [3]:
(En Wij stuurden een boodschapper naar elk volk (verkondigen): 'Worship Allah en vermijdt valse goden')
Allah zegt ook [4]:
(En We hebben nooit een boodschapper voor u, behalve dat we aan hem is gebleken dat 'Er is geen recht heeft om aanbeden behalve Mij, aanbidt Me!')
En elke profeet placht te zeggen om zijn [5] mensen:
(O mijn volk - Aanbid Allah als je geen andere recht heeft om aanbeden!)
Dus dit was de affaire van de boodschappers - ze begonnen met tawheed.
Op dezelfde manier de bellers en opwekkingspredikers die de boodschappers gebruikt gevolgd om te beginnen door te focussen op tawheed. Dat komt omdat elke da'wah die niet is gebouwd op tawheed is een vruchteloos gesprek dat niet zijn doel niet nakomt, en er is geen positief resultaat aan. Elke da'wah die niet gericht zijn op tawheed is een verloren oproep, met betrekking tot de eindresultaten. Dit is iets bekend en overal gezien.
Aan de andere kant, iedere da'wah gecentreerd rond tawheed is een echt succesvolle oproep, door Allah's toestemming, een oproep die de samenleving ten goede komt en draagt ​​vele vruchten. Geschiedenis getuigt hiervan.
Dus we zijn niet verwaarlozen van de problemen van de moslims, in plaats van dat we zijn zeer bezorgd over hen. We zijn hen te helpen en proberen te voorkomen dat elke schade als gevolg van het bereiken van hen met behulp van al onze middelen. Het is niet iets licht op ons dat de moslims worden gedood en verbannen, maar het is niet waar zorg voor de situatie

No comments:

Post a Comment