Monday, October 12, 2015

Esma från Kanada




"Från dagis" till årskurs 5, gick jag till muslimsk skola och skulle bära hijab varje dag och aldrig ta bort det. Jag sa till mig själv när jag går in i kommunal skola för årskurs 6, jag kommer att fortsätta att bära hijab, men tyvärr gjorde " t hända. Jag var livrädd att folk skulle tänka annorlunda om mig och att jag inte skulle ha några vänner.
Efter år av att vilja bära hijab, hade jag äntligen modet förra året under 1 Ramadan juli för att försöka bära hijab för Ramadan. Om jag inte gillar det, kan jag alltid ta ta bort det. Det tog en hel del mod och styrka, men Alhamdulilah jag gjorde det !! Efter en dag att bära hijab, jag älskade det och beslutade att fortsätta bära det för resten av mitt liv. Visst fanns det upp-och nedgångar till den grad att min egen familj skulle kritisera mig, men det hindrade inte mig eftersom jag visste den sanna innebörden bakom det och det gjorde mig väldigt glad.
Alhamdulilah dagens märken 1 år som jag har burit hijab och jag skulle gärna fortsätta det för resten av mitt liv, insha'Allah. Det finns inga gränser och bara gå för det. Allah är alltid med dig "- Esma från Kanada

No comments:

Post a Comment