තව්හීද් ඇති වැදගත්කම සහ එය නොසලකා හැරීම පිළිබඳ නපුර ප්රතිඵල
Shaykh Saalih ඉබ්නු Abdillaah අල්-Fawzaan
ඔහුගේ පොත Duroos විනා අල්-Qur'aan අල්-කරීම් (p.5-11) සිට
[අල්ලාහ්, සමස්ත-කරුණාවන්තයෙකු වශයෙන් නාමයෙන්, උන් වහන්සේගේ Salaah හා සලාම් යාම සඳහා ඔහුගේ අවසාන දූතයාණන් වසල්ලම් ...]
කෙනෙක් කියන්න පුළුවන්, එය ඇත්තෙන්ම, මෙසේ සඳහන් වෙයි "ඔබ සෑම විටම තව්හීද් පිළිබඳ අවධානය යොමු සහ ඔබ ඒ පිළිබඳව එතරම් කතා බව ඔබ සමඟ කුමක්ද ?! එවිට ඔබ අපේ දිවා කාලයේ දී මුස්ලිම් තත්වය සැලකිල්ලට ගන්නේ නැහැ , අය මිය ගොස් පොළොව පුරා පලා යාමට සිදු කරනු ලැබේ, සෑම තැනක දී අවිශ්වාසය අධිරාජ්යයන්ගේද විසින් පීඩා කරනු අය ?! "
ඒ නිසා අපි කියන්නේ, හා අල්ලාහ් සමග සාර්ථක ය:
තව්හීද් මෙම අවංක ආගම ඉදිකරන ලද මත අත්තිවාරම වන අතර, එය කෙරෙහි අවධානය යොමු ඉතා හරවත්ව ම පිළිබඳ අවධානය යොමු කිරීමට අදහස් කරන්නේ. සඳහා අපි ආර්ය Qur'aan පුරා පිළිබිඹු කිරීමට නම් අප එය repetitively තව්හීද් ගැටලූ පිළිබඳව කොලරිජ් බව, මේ තරම් එය පැහැදිලි කරගැනීමේ හා තහනම්, තව්හීද් සඳහන් නොකරන බව Qur'aan තනි soorah එහි නොපවතින නිසා සොයා දෙනු දේ තදින් ම විරුද්ධ විය. එය ක් අතර, පහත දැක්වෙන සෑදී ඇත නිසා, සමස්ත Qur'aan තව්හීද් පමණ වන බව පෙන්වා දුන්නේය කළ අල්-Imaam ඉබ්නු අල්-Qayyim විය:
* අල්ලාහ් සහ ඔහුගේ නම්වලින් පිළිබඳ තොරතුරු හා ගුණාංග - මෙය අපි තව්හීද් අර්-ruboobiyyah කැඳවා පිළිබඳ දැනුම, ඇති වන බව තව්හීද් වේ.
* ඔහු හැර, වෙනත් නමස්කාර කිසිදු හවුල්කරුවන් සහ තහනම් සමග තනිව අල්ලාහ් නමස්කාර කිරීම සඳහා අවශ්ය විධානයන් - මෙය තව්හීද් අල්-uloohiyyah කැඳවා, අපි ක්රියාත්මක කර දැමිය යුතු තව්හීද් වේ.
* අල්ලාහ් සහ ඔහුගේ දූතයාණන් (සල්ලල්ලාහු 'alayhe wa sallam) සහ අල්ලාහ් සහ ඔහුගේ දූතයාණන් (සල්ලල්ලාහු අකීකරු වන තහනම්' alayhe wa sallam) කීකරු විධාන - මෙම තව්හීද් actualized හා අවසන් කරන මාර්ග වේ.
* අල්ලාහ්, තව්හීද් ජනතාව සඳහා රසය, සාර්ථකත්වය, ගැලවීම, සහ මේ ජීවිතය ගැන සර්ථකව සහ ඊළඟ සකස් දේ ඇති අතර, මේ ජීවිතයේ දී ෂිර්ක් ජනතාව සඳහා ගබඩා තුළ තිබෙන දඬුවම්, හා සදාකාලික වධ සකස් පිළිබඳ තොරතුරු ඔවුන් නිරා ගින්නට ඔවුන්ගේ එක් පැත්තකට දොරටුව මත සඳහා - පළමු තව්හීද් actualize අය සඳහා වන අතර, පසුව සඳහන් නොකරන පුද්ගලයින් සඳහා වේ. [1]
ඒ නිසා සමස්ත Qur'aan තව්හීද් කේන්ද්ර කර ඇත. ඔබ මක්කාවෙහි අනාවරණය වූ soorahs ගැන හිතන්න නම්, ඔබ ඔවුන් බොහෝ සම්පූර්ණයෙන්ම තව්හීද් පිළිබඳ අවධානය යොමු කරන සොයා ඇත. මුහම්මද් (සල්ලල්ලාහු 'alayhe wa sallam) තව්හීද් වෙත කැඳවමින් හා ෂිර්ක් එරෙහිව අනතුරු වසර 13 ක් මක්කාවෙහි නැවතී නිසා. zakaah, නිරාහාරයේ හජ් වැනි ආගමික බැඳීම් වලින් විශාල බහුතරයක්, හලාල් හරාම්, ව්යාපාරික ගනුදෙනු ආදිය කටයුතු අල්-Madeenah කිරීමට Hijrah පසු වන තුරු අනාවරණය වී නැහැ. මුහම්මද් (සල්ලල්ලාහු '(alayhe wa sallam alayhe wa sallam) ඔහු සල්ලල්ලාහු), අල්-Mi'raaj දා රාත්රියේ මක්කාවෙහි තවමත්' අතර එය වගකීමක් කරන ලදී ලෙස යාච්ඤා කිරීම නීති, මේ සඳහා ව්යතිරේකය (ජෙරුසලමට) රාත්රියේ විසින් මෙම පියවර ගෙන ඇත [2], නමුත් ඒ Hijrah පෙර ඇත්තේ කෙටි කාලයක් විය.
ඒ නිසා මුහම්මද් පෙර හෙළිදරව් soorahs බහුතරය (සල්ලල්ලාහු 'alayhe wa sallam) hijrah මෙසේ විෂය කෙතරම් ඇත්තටම වැදගත් පෙන්නුම් තව්හීද් සම්පූර්ණයෙන්ම අවධානය යොමු කරන ලදී කළේය. තවද, ආගමික බැඳීම් තව්හීද් ජනතාවගේ ආත්ම තුළ ඉදිරිපත් වන තුරු කරන ලද අතර ආරම්භ කළ අතර නිසි 'aqeedah මූල ගෙන ඇති අනාවරණය නැහැ. නියත වශයෙන්ම ක්රියාවන් සඳහා තව්හීද් මිස නිවැරදි විය නොහැකි, හෝ ඔවුන්ගේ පදනම ලෙස තව්හීද් හැර වෙනත් පුළුවන්.
මෙම Qur'aan රසූල්වරුන් ( 'alayhim ලෙස-Salaatu-සලාම් විය) සියලු වෙන කිසි දෙයක් ඉදිරියේ තව්හීද් සඳහා ජනතාව ආරාධනා ඔවුන්ගේ මෙහෙයුම් ආරම්භ අල්ලාහ් පවසන පරිදි පැහැදිලි කර ඇත [3]:
(අපි සෑම ජාතියක් වෙත දූතයෙකු එවා (ප්රකාශ): 'අල්ලාහ් නමස්කාර හා බොරු දෙවිවරුන්ට වැළකී!')
අල්ලාහ් ද [4] මෙහෙම කියනවා:
(අපි අපි ඔහුට අනාවරණය හැර, ඔබට පෙර කිසිම දූතයෙකු එවා නැහැ 'මා හැර වෙන නමස්කාරය සුදුසු දෙවියකු නැති නිසා මට නමස්කාර!')
සෑම අනාගතවක්තෘ තම සෙනඟ [5] කියන්න කිරීම සඳහා භාවිතා:
(මගේ ජනතාවෙනි! - ඔබ නමස්කාර සුදුසු වෙනත් කිසිදු දෙවියකු ඇති ලෙස අල්ලාහ් නමස්කාර!)
ඒ නිසා මේ පණිවිඩකරුවන් පෙම් විය - ඔවුන් තව්හීද් සමග ය.
ඒ හා සමානව දූතයන් අනුගමනය කළ අමතන්නාට හා පුනර්ජීවකයන් තව්හීද් වෙත අවධානය යොමු කරමින් ආරම්භ කිරීම සඳහා යොදා ගනී. තව්හීද් මත ඉදි නොවන බව සෑම හදිස් එහි අරමුණ ඉටු නොවන බව ඵල නැති ඇමතුමක් වන අතර, එය කිසිදු ධනාත්මක ප්රතිඵලයක් නොමැති නිසා බව ය. තව්හීද් පිළිබඳ අවධානය යොමු නොකරන බව සෑම හදිස් එහි අවසන් ප්රතිඵල සම්බන්ධයෙන් නැතිවූ ඇමතුමක්, වේ. මෙය හොඳින් දන්නා සහ පුරා දක්නට දෙයක්.
අනෙක් අතට, තව්හීද් කේන්ද්ර සෑම හදිස් සැබෑ සාර්ථක ඇමතුමක් අල්ලාහ් ඉඩහැරීමෙන් විසින් සමාජය ප්රතිලාභ හා පලතුරු දරන ඇමතුමක් වේ. ඉතිහාසය මෙම සාක්ෂි දරයි.
ඒ නිසා අපි, මුස්ලිම් ජනතාවගේ ගැටළු සැලකිල්ල වෙනුවට අපි ඔවුන් ගැන ඉතා සැලකිලිමත් වේ. අපි ඔවුන්ට සහාය හා අපගේ සියලු සම්පත් භාවිතා ඔවුන් වෙත ළඟා සෑම හානිය වළක්වා ගැනීම සඳහා උත්සාහ කරනවා. එය මුස්ලිම් මිය ගොස් පිටුවහල් කරන බව අප යම් දෙයක් ආලෝකය නොවේ, නමුත් එය තත්වය සඳහා සැබෑ කනස්සල්ල නොවේ
No comments:
Post a Comment