Din aqidahul unui musulman este faptul că el crede, conform textelor descoperite, că khilaafa a durat timp de treizeci de ani, că acest khilaafah era pe calea profeției, că Allah ia ridicat-o și la înlocuit cu o regală, la apropierea timpului, Allah va trimite din nou khilaafa pe metodologia profetică. Și aceasta conține veste bună pentru musulmanul care manifestă îngrijorare pentru aqidah și se străduiește să-și purifice credința, revenind la ceea ce au fost Companionii în timpul profeției și chilaafa îndrumată corect.
Haideetul relatat de Safeenah (radiallaahu anhu), că Profetul (sallallaahu alayhi wasallam) a spus:
خلافة النبوة ثلاثون سنة ثم يؤت ي الله الملك من يشاء
Profetul khilaafah va dura 30 de ani. Atunci Allah va da stăpânirea oricui voiește.
Raportate de Abu Dawud și al-Haakim. Saheeh al-Jaami "ca-Sagheer (nr. 3257) a declarat Saheeh de Imaam al-Albaani (rahimahullaah).
Și în Sunanul din Abu Dawud, se întâmplă după această hadeeth, ceea ce este spus de Sa'eed bin Jamhaan, care a relatat din Safeenah:
قال سفينة: امسك, خلافة أبي بكر رضي الله عنه سنتين, وعمر رضي الله عنه عشرا, وعثمان رضي الله عنه النتي عشر, وعلي ستا
Safeenah mi-a spus: Stai (însemnând, ascultă), khilaafahul lui Abu Bakr (radiallaahu anhu) a fost de doi ani, iar Umar (radiallaahu anhu) a fost zece ani, iar Uthmaan (radiallaahu anhu) doisprezece ani și Alee (radiallaahu anhu) șase ani.
Abu Dawud, Kitaab us-Sunnah, capitol despre Khulafaa (nr. 4647).
De asemenea, raportat de Safeenah, zicala despre Profet (sallallaahu alayhi wasallam):
الخلافة بعدي في أمتي ثلاثون سنة ثم ملك بعد ذلك
Chilaafa după mine în Ummah îmi va dura treizeci de ani. Apoi va exista o regiune după aceea.
A raportat în Musnad Imaam Ahmad, de la Tirmidhi, Musnad Abi Ya'laa și Ibn Hibbaan. Saheeh al-Jaami "ca-Sagheer (nr 3341) a declarat Saheeh de Imaam al-Albaani (rahimahullaah).
Din Hudhayfah că Profetul (sallallaahu alayhi wasallam) a spus:
تكون النبوة فيكم ما شاء الله أن تكون, ثم يرفعها الله إذا شاء أن يرفعها, ثم تكون خلافة على منهاج النبوة, فتكون ما شاء الله أن تكون, ثم يرفعها الله إذا شاء أن يرفعها, ثم تكون ملكا عاضا, فيكون ما شاء الله أن تكون , ثم يرفعها الله إذا شاء أن يرفعها, ثم يكون ملكا جبريا, فتكون ما شاء الله أن تكون, ثم يرفعها إذا شاء أن يرفعها ثم تكون خلافة على منهاج النبوة, ثم سكت
Profetul va rămâne printre voi atât timp cât Allah vrea să fie. Atunci Allah va ridica atunci când El dorește să-l ridice. Apoi va exista khilaafa asupra metodologiei profetice. Și va dura atâta timp cât Allaah vrea să reziste. Atunci Allah va ridica atunci când El dorește să-l ridice. Apoi va fi musca împărăția și va rămâne atât timp cât Allah va dori să rămână. Atunci Allah va ridica atunci când El dorește să-l ridice. Apoi va exista regal tiranic (forțat) și va rămâne atât timp cât Allah va dori să rămână. Atunci El va ridica atunci când El dorește să-l ridice. Apoi va exista un khilaafah asupra metodologiei profetice.
Apoi el (profetul) tăcea.
Raportate de Ahmad și Abu Dawud. Silsilah ca Saheehah din Imaam al-Albani (1/34 nr.5) și este Sahia. Și Shaykh al-Albaani (rahimahullaah) a comentat această hadeeth spunând:
ومن البعيد عندي حمل الحديث على عمر بن العزيز; لأن خلافته كانت قريبة العهد بالخلافة الراشدة, ولم يكن بعد ملكان: ملك عاض وملك جبرية والله أعلم
Și în opinia mea, este îndepărtată folosirea acestei hadeeth (khilaafah) a lui Umar bin Abdil-Azeez, deoarece khilaafah-ul său era aproape de khilaafa îndrumat corect, iar cele două tipuri de regalitate, nu a avut loc regalitatea tiranică după (khilaafahul îndrumat în mod corect).
Și Abu Umaamah relatează că Profetul (sallallaahu alayhi wasallam) a spus:
لتنقضن عرى الإسلام عروة عروة فكلم انتقضت عروة تشبث الناس بالتي تليها فاوله نقضا الحكم و آخرهن الصلاة
Mâinile lui Islaam vor fi anulate unul câte unul și de fiecare dată când o mână va fi anulată, poporul se va ține stricat de cel care o urmează. Primul dintre ele care urmează să fie anulat este regula (al-hukm), iar ultima dintre ele este rugăciunea (as-salaat).
Raportat de Ahmad în Musnad, Ibn Hibbaan și al-Haakim. Saheeh al-Jaami "ca-Sagheer (numărul 5057) al lui Shaykh al-Albaanee care la declarat Saheeh.
Și Shaykh Abdul-Azeez bin Baz (rahimahullaah) a comentat, pe hadeeth anterioare (așa cum se întâmplă în Majmoo 'ul-Fataawa wa Maqaalaat al-Mutanawwi'ah):
ومعنى قوله في الحديث: "وأولها نقضا الحكم" معناه ظاهر وهو: عدم الحكم بشرع الله وهذا هو الواقع أليوم في غالب الدول المنتسبة للإسلام. ومعلوم أن الواجب على الجميع هو الحكم بشريعة الله في كل شيء والحذر من الحكم بالقوانين والأعراف المخالفة للشرع المطهر
Și sensul cuvântului său în haidet: "Primul dintre aceștia care va fi anulat este regula (al-hukm)", sensul său este evident și este absența lui rul
No comments:
Post a Comment